Наукова робота кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти

НАУКОВА РОБОТА

КАФЕДРИ ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

за 2023 р.

  1. Участь у виконанні Міжнародних (Всеукраїнських) наукових та освітніх проєктів за якими виграно грант

1.1. Виконання планових робіт в рамках грантового Міжнародного наукового проєкту «Literacy Problems of Roma Children from Poland and Ukraine in the German Schools» NoZFIN 12111022 (м. Катовіце, Польща). Група забезпечення від кафедри: проф. Калмикова Л.О., проф. Харченко Н.В., доц. Мисан І.В.

1.2. Проєкт з виконання наукових досліджень і розробок «Розроблення інноваційної моделі діагностики, корекції, та профілактики девіантної поведінки молоді України, спричиненої перебуванням в умовах природних та техногенних надзвичайних ситуацій (наслідки пандемії COVID-19)», реєстр. номер Проєкту 2020.01/0213 (Громадська організація «Національна академія наук вищої освіти України»). Група забезпечення від кафедри: проф. Калмикова Л.О., проф. Калмиков Г.В., проф. Доцевич Т.І., проф. Ткач Т.В., проф. Харченко Н.В., проф. Шимко В.А., доц. Мисан І.В.

  1. Ініціативна тематика кафедри (за умови реєстрації в УкрІНТЕІ) – Модернізація дошкільної освіти в 3-му десятилітті ХХІ ст. №0121U109085 від 01.03.2021. Виконавці: всі члени кафедри.
  2. Співпраця з науковими установами Національної академії наук України та національних галузевих наук – Інститут проблем виховання НАПН України, Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, Інститут обдарованої дитини НАПН України, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Український інститут розвитку освіти.
  3. Робота аспірантів, докторантів

В аспірантурі навчається 3 особи: Савченко Наталія – н. кер. проф. Харченко Н.В.; Хаметова Людмила – н. кер. проф. Калмикова Л.О.; Бланкербург-Мартинова Юлія – н. кер. проф. Харченко Н.В

У докторантурі навчається 3 особи: Набочук Олександр – н. кер. проф. Калмикова Л.О.; Власенко Олена – н. кер. проф. Калмикова Л.О., Мазяр Валерій – н. кер. проф. Калмикова Л.О.

  1. Публікації викладачів у виданнях, що входять до наукометричних баз даних та категорії «А»:
  • Калмикова, Л., Харченко, Н., Кючуков, Х., Мисан, І., & Калмиков, Г. (2022). Теорія оволодіння L1 і розвитку мовлення дітей в онтогенезі: методологія, концепція, практика. Psycholinguistics, 32(1), 66– https://doi.org/10.31470/2309-1797-2022-32-1-66-111
  • Kalmykova, L., Kharchenko, N., Volzhentseva, I., & Mysan, I. (2023). Psychological Features of the Development Speech Motives and Speech Motivation of 5–6-Year-Old Children. Psychol Stud., 68, 404–420. https://doi.org/10.1007/s12646-023-00732-8
  • Stepanova, T., Khayruddinov, M., Kuznetsova, O., Kurchatova, A., & Korniienko, I. (2023). Modern didactic system of open education in Ukraine: problems, solutions. Revista Eduweb, 17(2), 188‒ https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.02.16
  • Melnyk, N., Stepanova, T., Sytchenko, A., Zaplatynska, A., & Korniienko, I. (2022). Сhallenges for scientific and pedagogical staff of universities after pandemia. Revista Eduweb, 16(2), 9–29. https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2022.16.02.1
  1. Публікації викладачів у фахових наукових виданнях України категорії «Б»:
  • Лохвицька, Л.В. (2023). Дослідницький компонент у професійній підготовці здобувачів зі спеціальності 012 Дошкільна освіта: сучасні тенденції. Preschool Education: Global Trends, 3, 107‒129. https://doi.org/10.31470/2786-703X-2023-3-107-129
  • Лохвицька, Л.В., & Кролівець, Ю.В. (2023). Сучасні тенденції професійної підготовки психологів-дошкільників: аналіз і вектори удосконалення. Наук. зб. НПУ ім. М.П.Драгоманова. Серія 12. Психологія, 21(66). 38‒51. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series2023.21(66).04
  • Лохвицька, Л., Кролівець, Ю., & Дем’яненко, С. (2023). Підготовка до професійної діяльності психолога закладу дошкільної освіти: сучасні виклики та напрями поліпшення. Проблеми гуманітарних наук. Психологія, 51, 66–75. https://doi.org/10.32782/2312-8437.51.2023-1.9
  • Кролівець, Ю.В. (2023). Розвиток мовленнєвих мотивів побудови розповідeй у дітей дошкільного віку. Scientia et societus, 3, 154–165. https://doi.org/10.31470/2786-6327/2023/3/154-165
  • Степанова, Т., & Коноз, О. (2023). Місце інклюзивної освіти в структурі загальної системи освіти. Актуальнi питання гуманiтарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 67(2), 310–318. https://doi.org/10.24919/2308-4863/67-2-46
  • Харченко, Н.В., & Мисан, І.В. (2023). Формування у дітей старшого дошкільного віку знань про професії дорослих засобом проєктної діяльності. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», 13(31), 366–380. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-13(31)-366-382
  • Дем’яненко, С., & Порядченко, Л. (2022). Психолого-педагогічні аспекти використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні опису дітей старшого дошкільного вік. «Габітус», 44, 73–77. https://doi.org/10.32782/2663-5208.2022.44.12
  • Дем’яненко, С., & Андреєва, Т. (2022). Сучасний підхід до лексично-мовленнєвого розвитку дітей молодшого дошкільного віку в довкіллі. Актуальні питання гуманітарних наук, 58, 282–289. https://doi.org/10.24919/2308-4863/58-1-44
  • Андреєва, Т., & Дзюбенко, О. (2023). Методика формування пізнавальної активності дітей під час oзнайoмлення з орнітофауною. Інноваційна педагогіка, 61(1),  222–232.  https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2023/61.1.44
  1. Керівництво науковою школою – Динаміка становлення проблематики української психолінгвістики в контексті розвитку вітчизняної та світової науки (керівник – проф. Л.О. Калмикова)
  2. Наявність спеціалізованої вченої ради: доктора наук, кандидата наук, PhD – Д27.053.04 – педагогічна та вікова психологія; PhD психологія
  1. Організація та проведення Міжнародних (Всеукраїнських) наукових конференцій, конкурсів наукових робіт, мистецьких та спортивних заходів – VI Міжнародна науково-практична конференція «Інноваційні технології в дошкільній освіті» (Н. № 53 від 28.02.2023 р.); XVІІ Міжнародна науково-практична конференція «Психолінгвістика в сучасному світі – 2022» (15-16.12.2022 р.).
  1. Видання фахових наукових збірників, журналів:
  • категорія «А» (Scopus, WoS)

Психолінгвістика. Режим доступу: https://psycholing-journal.com/index.php/journal

  • категорія «Б» ‒

Preschool Education: Global Trends. Режим доступу: https://preschool-journal.com/index.php/journal

  • інші видання –

Психолінгвістика в сучасному світі. Режим доступу: https://psycholing-conference.com/index.php/conference

Інноваційні технології в дошкільній освіті. Режим доступу: https://preschool-conference.com/index.php/conference/issue/archive

  1. Наукове консультування установ, організацій (не менше 3-ох років)
  • Заклад дошкільної освіти № 7 «Берізка» м. Переяслава Київської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2016 р.)
  • Заклад дошкільної освіти (дитячий садок) спеціального типу № 29 «Ластівка» м. Черкаси, дослідно-експериментальна робота за темою «Я-моральний: особистість дошкільника у сучасному світі» (початок 2016 р.)
  • Заклад дошкільної освіти № 3 «Смородинка» м. Лубен Полтавської обл. дослідно-експериментальна робота за темою «Я-моральний: особистість дошкільника у сучасному світі» (початок 2016 р.)
  • Заклад дошкільної освіти «Маленька Європа» Європейського колегіуму (м. Київ), дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей старшого дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2017 р.).
  • Комунальний заклад «Черкаський обласний спеціалізований Будинок дитини» Черкаської обласної ради дослідно-експериментальної роботи за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2017 р.).
  • Заклад дошкільної освіти № 8 «Золотий ключик» м. Переяслава Київської обл., дослідно-експериментальна робота за темою за темою «Формування особистості дошкільна на засадах моральних цінностей: проблеми і шляхи реалізації завдань сьогодення» (початок 2017 р.).
  • Заклад дошкільної освіти № 87 «Дельфін» м. Черкаси, дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2019 р.).
  • Заклад дошкільної освіти № 33 «Супутник» м. Черкаси, дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2019 р.)
  • Заклад дошкільної освіти № 9 «Сонечко» м. Переяслава Київської обл., щодо організації та супроводу освітнього процесу в ЗДО (початок 2016 р.).
  • Заклад дошкільної освіти № 29 м. Прилуки Чернігівської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Розвиток мовлення дітей дошкільного віку» (початок 2019 р.)
  • Заклад дошкільної освіти № 121 м. Кривий Ріг Дніпропетровська обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Розвиток мовлення дітей дошкільного віку» (початок 2017 р.)
  • Заклад дошкільної освіти № 8 «Золотий ключик» м. Переяслава Київської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Соціалізація дітей дошкільного віку засобами української народної творчості» (початок 2019 р.)
  1. Участь студентів спец. Дошкільна освіта в конференціях – всього студентів, які брали участь в конференціях – 81; кількість публікацій – 81 (з них одноосібних – 68, у співавторстві – 13).
  1. Проведення наукових круглих столів – 1

Трибуна молодого вченого (27-28.04.2023). Кількість учасників – 87.

  1. Видання збірників наукових праць студентів – 1

Платформа молодого науковця: Проблеми дошкільної освіти. Переяслав, 2023. (https://fispo.uhsp.edu.ua/home/kafedri/kafedra-psyhologiyi-i-pedagogiky-doshkilnoyi-osvity/naukova-robota-kafedry-psyhologiyi-i-pedagogiky-doshkilnoyi-osvity/

Наук. ред. проф. Калмикова Л.О., обсяг 15,6 (у.д.а.)

 

НАУКОВА РОБОТА

КАФЕДРИ ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

за 2022 р.

  1. Участь у виконанні Міжнародних (Всеукраїнських) наукових та освітніх проєктів за якими виграно грант

1.1. Виконання планових робіт в рамках грантового Міжнародного наукового проєкту «Literacy Problems of Roma Children from Poland and Ukraine in the German Schools» NoZFIN 12111022 (м. Катовіце, Польща). Група забезпечення від кафедри: проф. Калмикова Л.О., проф. Харченко Н.В., доц. Мисан І.В.

1.2. Проєкт з виконання наукових досліджень і розробок «Розроблення інноваційної моделі діагностики, корекції, та профілактики девіантної поведінки молоді України, спричиненої перебуванням в умовах природних та техногенних надзвичайних ситуацій (наслідки пандемії COVID-19)», реєстр. номер Проєкту 2020.01/0213 (Громадська організація «Національна академія наук вищої освіти України»). Група забезпечення від кафедри: проф. Калмикова Л.О., проф. Калмиков Г.В., проф. Доцевич Т.І., проф. Ткач Т.В., проф. Харченко Н.В., проф. Шимко В.А., доц. Мисан І.В.

  1. Ініціативна тематика кафедри (за умови реєстрації в УкрІНТЕІ) – Модернізація дошкільної освіти в 3-му десятилітті ХХІ ст. №0121U109085 від 01.03.2021. Виконавці: всі члени кафедри.
  2. Співпраця з науковими установами Національної академії наук України та національних галузевих наук – Інститут проблем виховання НАПН України, Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, Інститут обдарованої дитини НАПН України, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Український інститут розвитку освіти.
  3. Робота аспірантів, докторантів

В аспірантурі навчається 3 особи: Савченко Наталія – н. кер. проф. Харченко Н.В.; Хаметова Людмила – н. кер. проф. Калмикова Л.О.; Бланкербург-Мартинова Юлія – н. кер. проф. Харченко Н.В

У докторантурі навчається 3 особи: Набочук Олександр – н. кер. проф. Калмикова Л.О.; Власенко Олена – н. кер. проф. Калмикова Л.О., Мазяр Валерій – н. кер. проф. Калмикова Л.О.

  1. Публікації викладачів у виданнях, що входять до наукометричних баз даних та категорії «А»:
  • Kalmykova, L., Kharchenko, N., & Mysan, I. (2021). Традиційні та інноваційні підходи до функціональної класифікації етнічних мов світу: проблеми мовної особистості – суб’єкта комунікативно-мовленнєвої діяльності. Lingua Montenegrina, XIV/2(28), 65-81. (WOS/Scopus).
  • Slabouz, V., Mozhovyi, L., Butko, Y., & Dotsevych, T. (2021). The Anti-Representational Paradigm of Richard Rorty Regarding the Concept of “Language”. Postmodern Openings, 12(4), 226-240. https://doi.org/10.18662/po/12.4/371 (WoS).
  • Кролівець, Ю. (2022). Особливості зовнішньомовленнєвих операцій розповідного мовлення дітей старшого дошкільного віку. Psycholinguistics, 31(1), 63-9 https://doi.org/10.31470/2309-1797-2022-31-1-63-91 (WOS/Scopus).
  • Denysiuk, O., Lokhvytska, L., Martovytska, N., & Petrochko, Zh. (2021). Ethical Aspects of ICT Usage in Intercommunion with Parents of Preschoolers with Special Educational Needs. E-learning in the Time of Covid-19, 13, 210–224. https://doi.org/10.34916/el.2021.13.18 (WoS).
  • Lokhvytska, L., Rozsokha, A., & Azman C. (2022). Can Moral Values be Formed without Influencing the Development of an Individual’s Worldview? Philosophy and Cosmology, 28, 73-92. https://doi.org/10.29202/phil-cosm/28/7 (WoS).
  • Lokhvytska, L.V., Andriushchenko, T.K., Martovytska, N.V., & Joniliene, M. (2022). The Importance of Ict in Senior Preschoolers’ Moral Education. Information Technologies and Learning Tools, 89(3), 1–15. https://doi.org/10.33407/itlt.v89i4715 (WoS).
  1. Публікації викладачів у фахових наукових виданнях України категорії «Б»:
  • Калмикова, Л.О., Харченко, Н.В., & Мисан, І.В. (2021). Хмарні технології у вищій освіті: новація чи інновація? Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи, 2(27), 99-111. https://doi.org/10.32405/2413-4139-2021-2(27)-99-111
  • Калмикова, Л., Харченко, Н., & Мисан, І. (2022). Ресурсні можливості хмарних технологій у підготовці фахівців дошкільної освіти. Проблеми освіти, 1(96), 134-157. https://doi.org/10.52256/2710-3986.1-96.2022.09
  • Ткач, Т.В. (2022). Батьківський стрес і проблемна поведінка дитини дошкільного віку. Теоретичні і прикладні проблеми психології, 1(57), 151–160. https://doi.org/10.33216/2219-2654
  • Дем’яненко, С.Д., & Порядченко, Л.А. (2022). Мовленнєво-особистісний розвиток дітей шостого року життя (на матеріалі засвоєння опису). Габітус, 35, 117-121. http://habitus.od.ua/journals/2022/35-2022/16.pdf
  • Калмиков, Г., Мисан І., & Рудківська, Н. (2021). Функціонально-смислове поле значень феномену «толерантність» у людиномірних науках. Вчені записки в Таврійському національному університеті ім. В.І. Вернадського. Серія: Психологія. Том 32(71). №5. С. 19-27. https://doi.org/10.32838/2709-3093/2021.5/04
  • Савчин, О.М. (2022). Авторська технологія наступності дошкільного виховання та початкової освіти. Наука і техніка сьогодні, 6(6), 287–297. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-6(6)-287-296
  1. Керівництво науковою школою – Динаміка становлення проблематики української психолінгвістики в контексті розвитку вітчизняної та світової науки (керівник – проф. Л.О. Калмикова)
  2. Наявність спеціалізованої вченої ради: доктора наук, кандидата наук, PhD – Д27.053.04 – педагогічна та вікова психологія; PhD психологія
  1. Організація та проведення Міжнародних (Всеукраїнських) наукових конференцій, конкурсів наукових робіт, мистецьких та спортивних заходів – V Міжнародна науково-практична конференція «Інноваційні технології в дошкільній освіті» (Н. № 29 від 02.02.2022 р.); XVІ Міжнародна науково-практична конференція «Психолінгвістика в сучасному світі – 2021» (Н. №297 від 24.11.2021 р.).
  1. Видання фахових наукових збірників, журналів:
  • категорія «А» (Scopus, WoS)

Психолінгвістика. Режим доступу: https://psycholing-journal.com/index.php/journal

Психолінгвістика в сучасному світі. Режим доступу: https://psycholing-conference.com/index.php/conference

Інноваційні технології в дошкільній освіті. Режим доступу:  https://preschool-conference.com/index.php/conference/issue/archive

  1. Наукове консультування установ, організацій (не менше 3-ох років)
  • Заклад дошкільної освіти № 7 «Берізка» м. Переяслава Київської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2016 р.)
  • Заклад дошкільної освіти (дитячий садок) спеціального типу № 29 «Ластівка» м. Черкаси, дослідно-експериментальна робота за темою «Я-моральний: особистість дошкільника у сучасному світі» (початок 2016 р.)
  • Заклад дошкільної освіти № 3 «Смородинка» м. Лубен Полтавської обл. дослідно-експериментальна робота за темою «Я-моральний: особистість дошкільника у сучасному світі» (початок 2016 р.)
  • Заклад дошкільної освіти «Маленька Європа» Європейського колегіуму (м. Київ), дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей старшого дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2017 р.).
  • Комунальний заклад «Черкаський обласний спеціалізований Будинок дитини» Черкаської обласної ради дослідно-експериментальної роботи за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2017 р.).
  • Заклад дошкільної освіти № 8 «Золотий ключик» м. Переяслава Київської обл., дослідно-експериментальна робота за темою за темою «Формування особистості дошкільна на засадах моральних цінностей: проблеми і шляхи реалізації завдань сьогодення» (початок 2017 р.).
  • Заклад дошкільної освіти № 87 «Дельфін» м. Черкаси, дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2019 р.).
  • Заклад дошкільної освіти № 33 «Супутник» м. Черкаси, дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2019 р.)
  • Заклад дошкільної освіти № 9 «Сонечко» м. Переяслава Київської обл., щодо організації та супроводу освітнього процесу в ЗДО (початок 2016 р.).
  • Заклад дошкільної освіти № 29 м. Прилуки Чернігівської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Розвиток мовлення дітей дошкільного віку» (початок 2019 р.)
  • Заклад дошкільної освіти № 121 м. Кривий Ріг Дніпропетровська обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Розвиток мовлення дітей дошкільного віку» (початок 2017 р.)
  • Заклад дошкільної освіти № 8 «Золотий ключик» м. Переяслава Київської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Соціалізація дітей дошкільного віку засобами української народної творчості» (початок 2019 р.)
  1. Участь студентів спец. Дошкільна освіта в конференціях – всього студентів, які брали участь в конференціях – 80; кількість публікацій – 80 (з них одноосібних – 76, у співавторстві – 4).
  1. Проведення наукових круглих столів – 1

Трибуна молодого вченого (14-15.04.2022). Кількість учасників – 68.

 14. Видання збірників наукових праць студентів – 1

Платформа молодого науковця: Проблеми дошкільної освіти. Переяслав, 2022. (https://fispo.uhsp.edu.ua/home/kafedri/kafedra-psyhologiyi-i-pedagogiky-doshkilnoyi-osvity/naukova-robota-kafedry-psyhologiyi-i-pedagogiky-doshkilnoyi-osvity/)

Наук. ред. проф. Калмикова Л.О., обсяг 8,2 (у.д.а.)

НАУКОВА РОБОТА
КАФЕДРИ ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
за 2021 р.

  1. Участь у виконанні Міжнародних (Всеукраїнських) наукових та освітніх проєктів за якими виграно грант – Проєкт з виконання наукових досліджень і розробок «Розроблення інноваційної моделі діагностики, корекції, та профілактики девіантної поведінки молоді України, спричиненої перебуванням в умовах природних та техногенних надзвичайних ситуацій (наслідки пандемії COVID-19)», реєстр. номер Проєкту 2020.01/0213 (Громадська організація «Національна академія наук вищої освіти України»). Група забезпечення від кафедри: проф. Калмикова Л.О., проф. Калмиков Г.В., проф. Доцевич Т.І., проф. Ткач Т.В., проф. Харченко Н.В., проф. Шимко В.А., доц. Мисан І.В.
  2. Ініціативна тематика кафедри (за умови реєстрації в УкрІНТЕІ) – Модернізація дошкільної освіти в 3-му десятилітті ХХІ ст. №0121U109085 від 01.03.2021. Виконавці: всі члени кафедри.
  1. Співпраця з науковими установами Національної академії наук України та національних галузевих наук – Інститут проблем виховання НАПН України, Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, Інститут обдарованої дитини НАПН України, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти».
  2. Міжнародні зв’язки у науковій діяльності. За звітний період кафедрою психології і педагогіки дошкільної освіти університету було укладено договори з наступними міжнародними установами:
  • Лієпайський університет (Лієпая, Латвія);
  • Університет Докуз Ейлул ( Ізмір, Туреччина.
  1. Видання монографії (українською мовою) – ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ В ДОШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХІ СТОЛІТТЯ (Transformation Processes in Preschool Education of the First Half of the XXI Century). Наук. ред. Л.О. Калмикова. Переяслав (Київська обл.): Домбровська Я.М., 2020. 706 с. Режим доступу: SSRN Electronic Journal. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=3725187 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3725187
  2. Публікації викладачів у виданнях, що входять до наукометричних баз даних категорії «А»:
  • Калмикова Л., Харченко Н., Мисан І. «Я-мова» i.e. «Індивідуальна мова»: проблема функціональної генералізації. PSYCHOLINGUISTICS, № 29(1). С. 59–99. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2021-29-1-59-99
  • Михальчук Н., Левчук П., Івашкевич Е., Ясногурсбка Л., Чернякова О. (2021). Психолінгвістичні особливості розуміння українськими студентами принципів номінації лінгвоструктури «одяг» в англійській та українській мовах PSYCHLINGUISTICS. 2021. № 29(2). С. 195–237.
  • Андрющенко Т.К., Лохвицька Л.В., Руденко Ю. А., Дудник Н. А. (2021). Використання ІКТ для формування здоров’язбережувальної компетентності старших дошкільників. Інформаційні технології і засоби навчання. 2021. № 81 (1). С. 15– https://doi.org/10.33407/itlt.v81i1.3795
  • Lokhvytska L., Martovytska N. Psychological factors of information and communication technology competence forming in part-time students of the specialty “Preschool education”. SHS Web of Conferences. 2021. Vol. 104. 02003. https://doi.org/10.1051/shsconf/202110402003
  • Lokhvytska L., Rozsokha A., Azman C. (2021). Nature of moral philosophy in the human universe: retrospective analysis and modern paradigms. Philosophy and Cosmology. 2021. № 26. Р. 100–113. https://doi.org/10.29202/phil-cosm/26/8
  • Shymko V. Discourseology of Linguistic Consciousness: Neural Network Modeling of some Structural and Semantic Relationships. PSYCHOLINGUISTICS. 2021. № 29(1). Р. 193–207. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2021-29-1-193-207
  1. Публікації викладачів у фахових наукових виданнях України категорії «Б»:
  • Андреєва Т.Т. теоретичні підходи до формування естетичного смаку в дітей під час ознайомлення з жанром «натюрморт». Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / ред.-упоряд. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич: Вид. дім «Гельветика», 2021. Вип. 40. Том 1. с. 155–161. https://doi.org/10.24919/2308-4863/40-1-24
  • Дем’яненко С.Д. Словосполучення у мовленні дітей старшого дошкільного віку. Вчені записки Таврійського національного університету Ім. В.І. Вернадського. Сер.: Психологія. Херсон: Видавничий Дім «Гельветика», 2021. Т. 32 (71). № 3. С. 132–139.
  • Калмикова Л.О., Харченко Н.В., Мисан І.В. Важливі теоретико-методологічні проблеми сучасної психології. Habitus. 2021. № 25. С. 42–51. https://doi.org/10.32843/2663-5208.2021.25.7
  • Kharchenko N.V., Mysan I.V. (2021). Psycholinguistic Study of the Speech of Older Preschool Children: Specific Features of Understanding the Figurative Meaning of Phrases and their Use in Spontaneous Speech. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Pedagogy and Psychology”. 2021. № 7(2). Р. 25–37. https://doi.org/10.52534/msu-pp.7(2).2021.25-37
  • Yatsenko L.V., Lytvyshko O.M. Socialization of preschool children by means of fiction. Virtus: Scientific Journal / Editor-in-Chief M.A. Zhurba. March # 52. Р. С. 47–52.
  1. Керівництво науковою школою – Динаміка становлення проблематики української психолінгвістики в контексті розвитку вітчизняної та світової науки (керівник – проф. Л.О. Калмикова)
  2. Наявність спеціалізованої вченої ради: доктора наук, кандидата наук, PhD – Д27.053.04 – педагогічна та вікова психологія; PhD психологія
  1. Організація та проведення Міжнародних (Всеукраїнських) наукових конференцій, конкурсів наукових робіт, мистецьких та спортивних заходів – ІІІ Міжнародний науково-методичний вебінар «Інноваційні технології в дошкільні освіті» (Н. №37 від 19.02.2021 р.); IV Міжнародна науково-практична конференція «Інноваційні технології в дошкільній освіті» (Н. №73 від 08.04.2021 р.); XV Міжнародна науково-практична конференція «Психолінгвістика в сучасному світі – 2020» (Н. №200 від 30.09.2020 р.).
  1. Видання фахових наукових збірників, журналів:

Психолінгвістика в сучасному світі. Режим доступу: https://psycholing-conference.com/index.php/conference

Інноваційні технології в дошкільній освіті. Режим доступу:  https://preschool-conference.com/index.php/conference/issue/archive

  1. Наукове консультування установ, організацій (не менше 3-ох років)
  • Заклад дошкільної освіти № 7 «Берізка» м. Переяслава Київської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2016 р.), рішення колегії департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, пр. №5 від 27.12.2016 р. про надання статусу експериментального дошкільного навчального закладу регіонального рівня у рамках реалізації зазначеної програми дослідно-експериментальної роботи
  • Заклад дошкільної освіти (дитячий садок) спеціального типу № 29 «Ластівка» м. Черкаси, дослідно-експериментальна робота за темою «Я-моральний: особистість дошкільника у сучасному світі» (початок 2016 р.)
  • Заклад дошкільної освіти № 3 «Смородинка» м. Лубен Полтавської обл. дослідно-експериментальна робота за темою «Я-моральний: особистість дошкільника у сучасному світі» (початок 2016 р.)
  • Заклад дошкільної освіти «Маленька Європа» Європейського колегіуму (м. Київ), дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей старшого дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2017 р.).
  • Комунальний заклад «Черкаський обласний спеціалізований Будинок дитини» Черкаської обласної ради дослідно-експериментальної роботи за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2017 р.).
  • Заклад дошкільної освіти № 8 «Золотий ключик» м. Переяслава Київської обл., дослідно-експериментальна робота за темою за темою «Формування особистості дошкільна на засадах моральних цінностей: проблеми і шляхи реалізації завдань сьогодення» (початок 2017 р.).
  • Заклад дошкільної освіти № 87 «Дельфін» м. Черкаси, дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2019 р.).
  • Заклад дошкільної освіти № 33 «Супутник» м. Черкаси, дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення» (початок 2019 р.)
  • Заклад дошкільної освіти № 9 «Сонечко» м. Переяслава Київської обл., щодо організації та супроводу освітнього процесу в ЗДО (початок 2016 р.).
  • Заклад дошкільної освіти № 29 м. Прилуки Чернігівської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Розвиток мовлення дітей дошкільного віку» (початок 2019 р.)
  • Заклад дошкільної освіти № 121 м. Кривий Ріг Дніпропетровська обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Розвиток мовлення дітей дошкільного віку» (початок 2017 р.)
  • Заклад дошкільної освіти № 8 «Золотий ключик» м. Переяслава Київської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Соціалізація дітей дошкільного віку засобами української народної творчості» (початок 2019 р.)
  1. Участь в освітянських виставках Міжнародного рівня – Міжнародна спеціалізована виставка «Освіта і кар’єра – 2021» (квітень, 2021р., посібник проф. Харченко Н.В. і проф. Калмикової Л.О. ).
  2. Участь студентів спец. Дошкільна освіта в конференціях – всього студентів, які брали участь в конференціях – 98; кількість публікацій – 98 (з них одноосібних – 74, у співавторстві – 24).
  1. Участь студентів у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з природничих, технічних і гуманітарних наук:
  • Шнуркова Ліна (наук. кер. – доц. Андреєва Т.Т.), галузь знань – «Здорова дитина – здорова нація» (Глухівський національний педагогічний університет імені О. Довженко), отримане місце 27 із 51;
  • Панченко Ірина (наук. кер. – доц. Андреєва Т.Т.), галузь знань – зі спеціальності 012 Дошкільна освіта (Бердянський педагогічний університет), отримане місце 19 із 72

Кафедра психології і педагогіки дошкільної освіти

щорічно проводить міжнародні науково-практичні конференції:

  • Психолінгвістика в сучасному світі;

Посилання на сайт збірника

  • Інноваційні технології в дошкільній освіті;

Фото програми і фото збірника посилання на сайт

Посилання на сайт збірника

  • Вебінар «Актуальні проблеми і тенденції сучасної дошкільної освіти».

Збірники, монографії, посібники,які випускає кафедра психології в педагогіки дошкільної освіти

За результатами наукових досліджень і науково-практичних конференцій кафедра видає такі  збірники наукових праць:

  • «Psycholinguistics. Психолінгвістика. Психолингвистика», який входить у науко метричні бази Web of Science, Scopus.

Інноваційні технології в дошкільній освіті;

  • Психолінгвістика в сучасному світі

В 2018 – 2019 роках викладачі кафедри є авторами одноосібних монографій

  1. Харченко, Н.В. (2018). Розвиток аудіювання у дітей старшого дошкільного віку. (Монографія). Переяслав-Хмельницький : ФОП Домбровська Я.М. 502 с.
  2. Калмиков, Г.В. (2019). Психологія формування професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх психологів. (Монографія). Київ : Видавничий Дім «Слово». 316 с.

Член кафедри Гавриш Н. В. є автором підручника

  1. Литературное чтение: Русский язык: Учеб. для 4 кл. общеобразоват. учеб. завед. с обучением на рус. языке / Н.В.Гавриш, Т.С.Маркотенко. – Підручн.     К.: Генеза, 2016. – 176с.

Вийшли в світ посібники   викладачів кафедри:

  1. Калмикова, Л.О. (2017). Перспективність і наступність в навчанні мови й розвитку мовлення дітей дошкільного і молодшого шкільного віку: психолінгвістичний і лінгвометодичний виміри: навч.-метод. посіб. Київ: Видавничий дім «Слово». 448 с.
  2. Лохвицька. Л. В.Тлумачний словник-мінімум із соціальної педагогіки та соціальної роботи 2-ге вид., оновл. Тернопіль: Мандрівець, 2017. 232 с. [Електронне видання].

http://ephsheir.uhsp.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/2378

  1. Калмикова, Л.О. (2016). Формування у дітей старшого дошкільного віку мовленнєвої діяльності: діагностико-розвивальний комплекс: навч.-мет. пос. Київ: Видавничий Дім «Слово». 384 с.
  2. Лохвицька. Л. В. Особистість дошкільника: Дорога до Я-морального: навч. посіб. Тернопіль: Мандрівець, 2016. 408с.
  3. Лохвицька. Л. В. Моралинки для Миколки і Маринки: Збірник ігор до програми з морального виховання дітей дошкільного віку «Скарбниця моралі»: метод. посіб. Тернопіль: Мандрівець, 2016. 200 с. (гриф МОН «Схвалено для використання в закладах дошкільної освіти»)

Участь у конкурсах, олімпіадах.

У 2015-2019 роках студенти спеціальності 012 Дошкільна освіта брали участь в Конкурсах студентських наукових робіт та олімпіадах.

У 2019 році на Конкурс студентських наукових робіт в Бердянському державному педагогічному університеті була представлена робота Мирончук Олени Юріївни на тему «Збагачення лексичного складу мовлення дітей старшого дошкільного віку в дидактичних іграх і вправах». Науковий керівник : кандидат педагогічних наук, доцент Дем’яненко С.Д.

У 2018 році Чернецька Тетяна Володимирівна посіла ІІ місце місце на Конкурсі студентських наукових робіт в Бердянському державному педагогічному університеті. Тема «Методика навчання дітей старшого дошкільного віку складання загадок». Науковий керівник: кандидат педагогічних наук, доцент Харченко Н. В.

У 2017 році  Чернецька Тетяна Володимирівна  зайняла  ІІІ місце на Конкурсі студентських наукових робіт в Глухівському національному педагогічний  університеті імені Олександра Довженка. Тема: «Формування у дітей старшого дошкільного віку умінь пейзажного малювання (на матеріалі сприймання репродукцій художніх картин)». Науковий керівник: кандидат педагогічних наук, доцент Харченко Н.В

У 2017 році студенти Чорнобай Інна Тарасівна і Гладченко Діана Юріївна брали участь в олімпіаді в Київському університеті імені Бориса Грінченка.

У 2016 році Горобець Тетяна Григорівна  посіла  ІІІ місце на Конкурсі студентських наукових робіт в Глухівському Національному педагогічному  університеті Імені Олександра Довженка. Тема: «Формування у дітей старшого дошкільного віку ціннісного ставлення до природи засобами науково-художніх творів письменників-природознавців». Науковий керівник: кандидат педагогічних наук, доцент Харченко Н.В.

Члени кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти брали участь в міжнародних конференціях:

  • Х Міжнародний науково-практичний семінар «Дошкольное образование: опыт, проблемы, перспективы» Барановичи, Республіка Беларусь, 28 березня 2019 г.(Проф. Лохвицька Л. В. доц Андреєва Т. Т. викл. Литвишко О. М. ),
  • VІІІ Україно-польський/ Польсько-український науковий форум «Освіта для миру» 8 – 10 жовтня 2019 р.м. Переяслав-Хмельницький.(Проф Лохвицька Л. В., доц Андреєва Т. Т.)
  • XVIIIKonferencja naukowa  z   cyklu  «Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy» pod hasłem «Nauka, wiedza, kapitał ludzki na rzecz lepszej jakości życia» – Rzeszów, 26 – 27 września 2019 roku (Polska).(Проф. Волженцева І. В.,)
  • Международная научно-практическая конференция «Пожилой человек в изменяющемся мире», 16 октября 2019  года. Брест, Беларусь. .(Проф. Волженцева І. В.,)
  • «Gospodarka polski 1990-2019 o lepszy model gospodarki opartej na wiedzy» (Rzeszowski, 2019).(Доц. Калмиков Г. В).
  • «Nierówności społeczne a wzrostgospodarczy» (Rzeszów, 2019).( Проф. Калмикова Л.О. доц. Харченко Н. В.)
  • Вебінар«Актуальные проблемы и тенденции современного дошкольного образования» Республіка Беларусь, «Могилевский  ГУ им. А.А.Кулешова», каф.  педаг. детства и семьи, 21.03.2019.( Проф. Калмиеова Л. О., Волженцева І. В., Гавриш Н. В., Лохвицька Л.В. , доц. Андреєва Т. Т. Борисова О. О. Дем’яненко С.Д., Мисан І. В. ХарченкоН. В. Химич Н. Є. викл. Савчин О. М. Кралівець Ю. В.Литвишко О. М. )
  • «Society. Integration. Education» (Rezekne, Latvia, 2019),(Проф. Калмикова Л. О. доц. Мисан І. В. Харченко Н. В,).
  • ІХ Міжнародний науково-практичний семінар «Дошкольное образование:опыт, проблемы, перспективы»Барановичи, Респубдика Беларусь, 23 березня 2018 г.(Проф. Лохвицька Л. В. доц Андреєва Т. Т., викл. Литвишко О. М. ),
  • Республиканский научно-практический семинар с международным участием «Актуальные вопросы помощи личности в кризисных состояниях» 14–15 марта 2018 года, Республіка Беларусь. .(Проф. Волженцева І. В.)

 Вебинар «Инновационные технологии в дошкольном образовании» 24 апреля 2018 кафедра педагогики детства и семьи  УО «Могилевский государственный университет имени А.А.Кулешова» Могильов Беларусь. (Проф. Калмиеова Л. О., Волженцева І. В., Гавриш Н. В., Лохвицька Л.В., доц. Андреєва Т. Т. Борисова О. О. Дем’яненко С.Д., Мисан І. В. ХарченкоН. В. Химич Н. Є. викл. Савчин О. М. Кралівець Ю. В.Литвишко О. М. )

XVII interdyscyplinarna konferencja naukowa z cyklu «Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy» pod hasłem „Teoria, polityka i praktyka wobec współczesnych kwestii społecznych» Rzeszów 20–21. 09. 2018. r. Польша. (Проф. Волженцева І. В.,)

Вебинар І Международный научно-методический вебинар «Психологическая безопасность личности в изменяющемся мире-2018», 29 листопада 2018 року Брест (Беларусь). (Проф. Волженцева І. В., Лохвицька Л.В., доц. Андреєва Т. Т.. Дем’яненко С.Д..)

«IGROTEKA+KREATIVATORS» 12-15 серпня 2018, м. Юрмала, Латвія Міжнародний 25-й книжкий форум Book Forum (м. Львів, 19-22.09.2018). (Проф. Гавриш Н. В.)

VІІІ Міжнародний науково-практичний семінар «Дошкольное образование: опыт, проблемы, перспективы» Барановичи, Респубдика Беларусь, 23-24 березня 2017 г. .(Доц. Лохвицька Л.В., Андреєва Т.Т., викл. Кролівець Ю.В., Литвишко О. М, ),

Challenges of Psycholinguistics and Psychology of Language and Speech (COPAPOLS 2017) Third Interactional Conference/ (2017). Book of Abstracts. Serhii Zasiekin Larysa & Zasiekina, (Eds). Lutsk: Lesya Ukrainka Eastem European National University. (Проф. Волженцева І. В.,)

«Інноваційні наукові дослідження в сфері соціології, психології та політичних наук» м. Сладковічево, Словацька Республіка 10–11 березня 2017 р. (Проф. Волженцева І. В.,)

Курси перепідготовки з екології в  рамках Міжнародний проекту Єсо BRU 2017 р..(Доц Андреєва Т. Т.).

Scientific and Professional Conference «Science Without Boundaries –  development in 21 century »; 28.08.2016, Budapest (Проф. Гавриш Н. В.)

«Aktualni problem suchasnoї doshkilnoї ta vishhoї osviti» (Warszawa, 2016), (Доц. Калмиков Г. В.)

«Аctual problems of modern preschool and higher education» (Warszawa, 2016). (Проф. Калмикова Л. О., доц.  Калмиков Г. В., Мисан І. В.)

«Aktualne naukowe Problemy.Rozpatrzenie, decyzja, praktyka» (Gdańsk, 2016), (Проф. Калмикова, доц. Л. О,Мисан І. В.Харченко Н. В.)

VІІ Міжнародний науково-практичний семінар «Дошкольное образование: опыт, проблемы, перспективы»Барановичи, Респубдика Беларусь, 23-24 березня 2016 г. (Проф. Калмикова Л. О, доц. Дохвицька Л. В. Мисан І. В. викл. Литвишко О. М.)

Proceedings of the International scientific-practical conference «Actual Questions and Problems of Development of social Sciences» (Kielce, Republic of Poland, June 28-30, 2016). Kielce: Holy Cross University, 2016. (Доц. Лохвицька Л.В.)

II республиканская научно-практическая конференция. «Специальное образование: опыт и перспективы»26 окт. 2016 г. Могилев: МГУ имени А.А.Кулешова (Доц. Лохвицька Л. В).

Theory for Practice in the Education of Contemporary society» (Riga, 2015), (Проф. Калмикова Л.О., доц. Калмиков Г. В. Мисан І. В. Харченко Н. В.) .

«Innovative and Interdisciplinary Life Long Educationto Ensure Sustainable Society Development» (Aluksne, 2015) (Проф. Калмикова Л. О., доц. Мисан І. В., Харченко Н. В.)

Міжнародна науково-практична конференція, присвячена ювілею кандидата педагогічних наук, доцента В.А. Шишкіної «Дошкольное образование: наука-практике» Могильов, Республіка Білорусь, 8 жовтня 2015 р. (Доц Андреєва Т. Т.).

International conference «Towards Research-based Education». Programme. Abstracts of research reports. LEU: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2015(Доц. Лохвицька Л. В.)

XVI International Research and Practice Conference and Stage Of the Championship in Psychology and Educational sciences (London, February 12 – February 17, 2015) (Доц. Лохвицька Л. В).

VІ Міжнародна науково-практична конференція «Традыцыі і сучасны стан культуры і мастацтвау», Мінськ, Республіка Білорусь,19 -20 листопада 2015 р. .(Доц Андреєва Т. Т.),

Член кафедри Доц Андреєва Т. Т. брала участь в проекті «Курс Модуль Жана Монне» «Основи європейської проектної діяльності»в рамках міжнародного проекту, що реалізується у Запорізькому національному університеті за програмою Європейського союзу ERASMUS  травень 2019 р.